Generalforsamling A/B Magasingården 6. april 2011 - REFERAT

År 2011, onsdag d. 6. april kl. 19.00 afholdtes ordinær generalforsamling i A/B Magasingården i Værestedet Auditoriet, Vestre Kvartergade 5, 2650 Hvidovre.

Til stede var bestyrelsen Kasper Andersen (fungerende formand) Heidi Rostholm, Michael Paulick, Kjeld Ibarra-Hansen og Jens Hasemann. Fra administrator, Dansk Financia A/S, deltog advokat Henrik Fogt.

I alt var 24 af foreningens 32 lejligheder mødt eller repræsenteret ved fuldmagt (75 %).

I henhold til foreningens vedtægter og indkaldelse behandledes følgende.

DAGSORDEN

1. Valg af dirigent

Fungerende formand Kasper Andersen bød velkommen og foreslog advokat Henrik Fogt som dirigent og referent, hvilket blev enstemmigt godkendt.

Dirigenten takkede for valget og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet i overensstemmelse med vedtægterne og at generalforsamlingen var beslutningsdygtig, herunder også de emner, som kræver kvalificeret flertal.

2. Bestyrelsens beretning

Fungerende formand Kasper Andersen aflagde beretning, der vedhæftes dette referat.

Beretningen gav anledning til spørgsmål og kommentarer, herunder vedrørende proceduren ved salg af lejligheder, som bestyrelsen besvarede og kommenterede.

Beretningen blev herefter taget til efterretning.

3. Forelæggelse af årsregnskab og eventuel revisionsberetning, samt godkendelse af årsregnskabet

Regnskabet for 2010 der udviser et samlet resultat på kr. 183.769, en balance på kr. 60.905.298 og en egenkapital på kr. 15.302.985 blev gennemgået og godkendt.

Det nævntes, at ejendommen i regnskabet er optaget til valuarvurdering pr. 31.12.10 kr. 60 mio. hvilket giver en maksimal andelskrone på kr. 1,51. Kjeld Ibarra-Hansen gennemgik beregningsmodellen for andelskronen. Bestyrelsen indstillede til generalforsamlingens godkendelse, at andelskronen fastsættes til kr. 1,51.

Årsregnskabet godkendtes enstemmigt.

Fastsættelse af andelskronen til 1,51 godkendtes enstemmigt.

Andelskronen var dermed fastsat til 1,51.

4. Forelæggelse af drifts- og likviditetsbudget samt

beslutning om eventuel ændring af boligafgiften

Budgetforslaget for 2011 med samlet opkrævning af boligafgift på kr. 2.618.000 blev gennemgået og godkendt.

Ligeledes godkendtes foreløbigt budget for 2012 med samlet opkrævning af boligafgift på kr. 2.663.000.

5. Forslag

Forslag fra bestyrelsen:

1. Forslag om vedtægtsændring (ny § 2.1)

Forslag om ny § 2.1:

Foreningens formål er at eje, drive, og administrere ejendommen matr.nr. 2 CÆ Avedøre By, Avedøre, beliggende Østre Kvartergade 19-25, 2650 Hvidovre.

Forslaget blev vedtaget enstemmigt.

2. Forslag om vedtægtsændring (tilføjelse til § 17)

Forslag om tilføjelse af §§ 17.2 og 17.3:

§ 17.2 - I forlængelse af den i § 17.1 nævnte 3. måneders periode, kan der i salgssituationer ansøges bestyrelsen om en forlængelse af denne periode. Andelen skal fortsat opsiges med 3 måneders varsel, til den 1. eller 15. i en måned, når der findes en ny andelshaver.

§ 17.3 - En fraflyttet andel skal være opvarmet og der skal føres ugentlige tilsyn med installationer.

Forslaget blev vedtaget enstemmigt.

3. Ændring af vedtægtens § 28.3 i henhold til generalforsamlingsbeslutning af 14. april 2009.

Ikke et forslag idet vedtægtens § 28.3 blev ændret på generalforsamling den 14. april 2009: Bestyrelsen oplyste, at der vil blive udarbejdet et sæt vedtægter med de ændringer, som er vedtaget på denne og tidligere generalforsamlinger.

4. Bemyndigelse til bestyrelsen til opkrævning af morarenter ved misligholdelse af boligafgift.

Efter gennemgang og drøftelse af forslaget blev det sat til afstemning med den korrektion, at morarenten fastsættes til den rentesats som til enhver tid fremgår af renteloven.

Forslaget blev vedtaget enstemmigt.

5. Fastsættelse af pligtarbejdsdage - 18. juni 2011, 2. oktober 2011 og 14. april 2012.

Forslaget blev drøftet. Bestyrelsen noterede sig, at den ved fastsættelse af fremtidige arbejdsdage bør forsøge at lægge disse i såvel ulige som lige uger.

Forslaget blev vedtaget med 22 stemmer for og 2 imod.

6. Forslag om anvendelse af op til kr. 100.000 af hensatte midler til malervedligeholdelse.

Forslaget blev vedtaget enstemmigt.

7. Valg af ny revisor - Revisor Søren Askly ApS.

Revisor Søren Askly ApS blev valgt enstemmigt.

8. Valg af administrator - Dansk Financia A/S.

Dansk Financia A/S blev valgt enstemmigt som administrator.

9. Fuldmagt til bestyrelsen til at skifte forsikringsselskab.

Det besluttedes enstemmigt at befuldmægtige bestyrelsen til at skifte forsikringsselskab såfremt der kan opnås et bedre tilbud end foreningens nuværende forsikring.

10. Bestyrelsens forretningsorden.

Bestyrelsen orienterede generalforsamlingen om ændringerne i bestyrelsens forretningsorden.

11. Forslag om ændring af husorden.

Forslaget om ændring af foreningens husorden (vedhæftet nærværende referat) blev gennemgået og drøftet, herunder løsninger på affaldshåndtering og storskrald.

12. Dato for næste ordinære generalforsamling - den 18. april 2012.

Det blev enstemmigt vedtaget at afholde næste ordinære generalforsamling den 18. april 2012.

Forslag fra medlemmerne.

Der var ingen forslag til behandling.

6. Valg

6.1. Valg af formand og øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Formand

Jan Skov Waldau er afgået i valgperioden. Generalforsamlingen skal derfor vælge ny formand.

Michael Paulick opstillede som kandidat, og blev valgt enstemmigt.

Øvrige bestyrelsesmedlemmer

Kasper Andersen og Heidi Rostholm var på valg. Kasper Andersen modtager genvalg. Heidi Rostholm modtager ikke genvalg. Kasper Andersen genvalgtes. Maria Bugge Vestergaard nyvalgtes for 2 år. Thomas Madsen nyvalgtes for 1 år.

Bestyrelsen består derfor af:

Formand Michael Paulick – på valg i 2012 (resterende del af afgående formands valgperiode).

Maria Bugge Vestergaard – på valg i 2013.

Kasper Andersen - på valg i 2013.

Kjeld Ibarra-Hansen - på valg i 2012.

Thomas Madsen - på valg i 2012.

6.2. Valg af suppleant(er)

Der skulle vælges minimum 2 suppleanter. Jens Hasemann og Martin Pieper genopstiller. Begge blev valgt som suppleanter.  Anne-Mette Rasmussen blev ligeledes valgt til suppleant.

.

7. Eventuelt

Kasper Andersen og generalforsamlingen takkede afgående bestyrelsesmedlem Heidi Rostholm for sin indsats for foreningen.

Problemerne med udsugningsanlæggene blev drøftet.

Nedsættelse af et uformelt fest-/arrangementsudvalg blev drøftet. Jane Elsborg blev opfordret til at arbejde videre med dette.

John Kim Vestergaard gjorde opmærksom på, at silikonefuger i badeværelset bør eftergås og udskiftes med 4-5 års mellemrum, hvilket han opfordrede beboerne til. Bestyrelsen oplyste, at Carl Torp kan kontaktes for pris m.v.

Bestyrelsen nævnte at den godt kunne tænke sig, at arbejde med spørgsmålet om hvorfor beboerne vælger at bo i Magasingården. Eventuelt en social formålsparagraf. Emnet tages måske op til juni-arbejdsdagen. eventuelt laves der spørgeskema og/eller tilfredshedsundersøgelse.

Problemer med hensatte barnevogne i opgang og dermed på brandveje blev diskuteret. Bestyrelsen opfordrer til, at beboerne ikke unødigt hensætter disse, ikke fylder dem med brandbart materiale samt fjerner dem når de ikke anvendes.

Lys der brænder unødigt i opgange og i loftsrum blev diskuteret. Bestyrelsen oplyste at den arbejder videre med disse spørgsmål.

En beboer henstillede til, at der parkeres med omtanke og helst på de dertil indrettede p-pladser og - hvis muligt - ikke ved vejsiden idet dette udgør en trafikal risiko for kvarterets børn.

Der blev spurgt til muligheden for opsætning af markiser blev drøftet. Bestyrelsen oplyste, at der måske kan opnås tilladelse fra kommunen til opsætning af markiser inde i gårdene.

Der blev gjort opmærksom på, at havesække til havedagen skal være gennemsigtige.

Da der herefter ikke var flere, der ønskede ordet, blev generalforsamlingen hævet.

Som formand for bestyrelsen                      :                                           Som dirigent og referent:

Michael Paulick                                                                                     Henrik Fogt