Referat generalforsamling Magasingården A/B 17.04.2013

Lokalitet: Loftet, Østre Kvartergade 19-25, 2650 Hvidovre.

Tilstede fra bestyrelsen:                    Formand Michael Paulick

Næstformand Kasper Andersen

Kasserer Kjeld Ibarra-Hansen

Sekretær Maria Vestergaard

Bestyrelsesmedlem Thomas Madsen

Suppleanter:

Jens Hasemann

Leif Andresen

Klaus Hasselby

I alt var 26 af foreningens 32 lejligheder mødt (23) eller repræsenteret ved fuldmagt (3) svarende til 81 %.

I henhold til indkaldelse behandledes følgende:

DAGSORDEN

1.       Valg af dirigent og referent.

Til dirigent valgtes Birgitte Rasmussen fra Administrator Teamet (AT).

Dirigent uddybede: Generalforsamlingen var rettidigt indkaldt og var beslutningsdygtig, idet antal fremmødte var 23 plus 3 fuldmagter.

Til referent valgtes Maria Bugge Vestergaard fra bestyrelsen.

2.       Bestyrelsens beretning.

Formand Michael Paulick fremlagde bestyrelsens beretning. Michael besvarede indkomne spørgsmål. Beretningen blev enstemmigt, og med applaus, godkendt.

[Bestyrelsens beretning]

3.       Forelæggelse af årsrapport og eventuel revisionsberetning samt godkendelse af årsrapporten.

Birgitte Rasmussen, AT, gennemgik årsrapporten og trak de relevante tal frem. Birgitte og Kjeld Ibarra-Hansen besvarede spørgsmål fra andelshaverne.

Birgitte gennemgik derefter beregningen af andelskronen. Der var ingen spørgsmål til beregningen af andelskronen.

Årsrapporten godkendtes enstemmigt.

Andelskronen på 1,24 godkendtes enstemmigt.

4.       Forelæggelse af drifts- og likviditetsbudget til godkendelse.

Birgitte fremlagde drifts- og likviditetsbudget og besvarede efterfølgende spørgsmål fra andelshaverene.

Budgettet for 2013 og 2014 godkendtes enstemmigt.

5.       Forslag.

Der var ikke indkommet forslag fra andelshavere. Herunder følger bestyrelsens forslag.

Ændringsforslag til vedtægter vedr. kommunikation:

Formaliteterne foreslås harmoniseret:

·         Varsling ved opslag.

·         Dagsorden, regnskab mm og forslag skriftligt ved omdeling eller post

·         Referater på hjemmesiden

Derudover vil bestyrelsen anvende mail og hjemmesiden til orientering, men formalia dækkes af det i vedtægterne nævnte.

Forslag 1.

Nuværende formulering

(24.1) Generalforsamlingen indkaldes skriftligt med 14 dages varsel, der dog ved ekstraordinær generalforsamling om nødven­digt kan forkortes til 8 dage. Indkaldelsen skal indeholde dags­orden for generalforsamlingen. Datoen for afholdelse af ordinær generalforsamling og om muligt ekstraordinær generalforsamling skal bekendtgøres ved brev eller opslag senest 4 uger før.

Forslag til ændret formulering

(24.1) Generalforsamlingen indkaldes skriftligt med post eller omdeling med 14 dages varsel, der dog ved ekstraordinær generalforsamling om nødven­digt kan forkortes til 8 dage. Indkaldelsen skal indeholde dags­orden for generalforsamlingen. Datoen for afholdelse af ordinær generalforsamling og om muligt ekstraordinær generalforsamling skal bekendtgøres ved opslag senest 4 uger før.

Forslag 1 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 2.

Nuværende formulering

(24.3) Et forslag kan kun behandles på en generalforsamling, så­fremt det enten er nævnt i indkaldelsen eller andelshaverne ved opslag eller på lignende måde senest 4 dage før generalforsam­lingen er gjort bekendt med, at det kommer til behandling.

Forslag til ændret formulering

(24.3) Et forslag kan kun behandles på en generalforsamling, så­fremt det enten er nævnt i indkaldelsen eller andelshaverne ved opslag, post eller omdeling senest 4 dage før generalforsam­lingen er gjort bekendt med, at det kommer til behandling.

Forslag 2 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 3.

Nuværende formulering

(26.2) Sekretæren skriver protokollat for generalforsamlingen. Protokollatet underskrives af dirigenten og hele bestyrelsen. Protokollatet eller tilsvarende information om det på general­forsamlingen passerede skal tilstilles andelshaverne senest én måned efter generalforsamlingens afholdelse.

Forslag til ændret formulering

(26.2) Sekretæren skriver referat af generalforsamlingen. Referatet underskrives af dirigenten og hele bestyrelsen. Referatet offentliggøres på foreningens hjemmeside senest én måned efter generalforsamlingens afholdelse.

Forslag 3 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 4.

Nuværende formulering

(29.2) Sekretæren skriver protokollat for bestyrelsesmøder. Pro­tokollatet underskrives af hele bestyrelsen.

Forslag til ændret formulering

(29.2) Sekretæren skriver referat af bestyrelsesmøder. Referatet offentliggøres på foreningens hjemmeside efter godkendelse af bestyrelsen.

Forslag 4 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 5.

Nuværende formulering

(33.2) Det reviderede, underskrevne årsregnskab samt forslag til drifts‑ og likviditetsbudget udsendes til andelshaverne sam­tidig med indkaldelsen til den ordinære generalforsamling.

Forslag til ændret formulering

(33.2) Det reviderede, underskrevne årsregnskab samt forslag til drifts‑ og likviditetsbudget udsendes med post eller omdeling til andelshaverne sam­tidig med indkaldelsen til den ordinære generalforsamling.

Forslag 5 blev enstemmigt vedtaget.

Ændringsforslag til vedtægter vedr. beslutning om andelskronen:

Med de gældende vedtægter kan andelskronen alene ændres på de ordinære årlige generalforsamlinger. Dette kan være uhensigtsmæssigt, så med efterfølgende bliver det muligt at også ekstraordinære generalforsamlinger kan tage en beslutning.:

Forslag 6.

Nuværende formulering

(14.1) Prisen for andel og bolig skal godkendes af bestyrelsen, som desuden skal godkende eventuelle aftaler efter § 14.3. Be­styrelsen kan kun godkende en rimelig pris og højst et beløb op­gjort efter nedenstående retningslinier:

A)        Værdien af andelen i foreningens formue opgøres til den pris med eventuel prisudvikling, som senest er godkendt af generalforsamlingen for tiden indtil næste årlige general­forsamling. Andelenes pris og eventuelle prisudvikling fastsættes under iagttagelse af reglerne i andelsboligfore­ningsloven og i øvrigt under hensyn til værdien af forenin­gens ejendom og andre aktiver, samt størrelsen af forenin­gens gæld. Generalforsamlingens prisfastsættelse er binden­de, selvom der lovligt kunne have været fastsat en højere pris. Prisudviklingen for ejendommen fastsættes ved en valuarvurdering.

Forslag til ændret formulering

A)             Værdien af andelen i foreningens formue opgøres til den pris med eventuel prisudvikling, som senest er godkendt af generalforsamlingen. Andelenes pris og eventuelle prisudvikling fastsættes under iagttagelse af reglerne i andelsboligfore­ningsloven og i øvrigt under hensyn til værdien af forenin­gens ejendom og andre aktiver, samt størrelsen af forenin­gens gæld. Generalforsamlingens prisfastsættelse er binden­de, selvom der lovligt kunne have været fastsat en højere pris. Prisudviklingen for ejendommen fastsættes ved en valuarvurdering.

Forslag 6: Birgitte uddybede princippet for vedtægtsændringen.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 7.

Nuværende formulering

(32.2) I forbindelse med udarbejdelse af årsregnskab udarbejdes forslag fra bestyrelsen til den pris og eventuelle prisudvik­ling på andelene, som kan godkendes af generalforsamlingen for tiden indtil næste årlige generalforsamling, jfr. § 14. Andelskronen og dennes beregning, eventuel prisudvikling på andelene samt andelsprisen på hver enkelt andel i foreningen specificeres i en note til regnskabet.

Forslag til ændret formulering

(32.2) I forbindelse med udarbejdelse af årsregnskab udarbejdes forslag fra bestyrelsen til den pris og eventuelle prisudvik­ling på andelene, som kan godkendes af generalforsamlingen. Andelskronen og dennes beregning, eventuel prisudvikling på andelene samt andelsprisen på hver enkelt andel i foreningen specificeres i en note til regnskabet.

Forslag 7 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 8.

Bestyrelsen foreslår følgende datoer til nedenstående begivenheder:

Pligtarbejdsdage afholdes:                 Lørdag 22. juni 2013 (sommerfest)

Søndag 29. september 2013

Søndag 6. april 2014

Generalforsamling afholdes:             Onsdag den 9. april 2014

Forslag 8 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 9.

Bestyrelsen ansøger om tilladelse til at anvende op til 132.000 kroner + moms, af de hensatte midler, til det resterende påbegyndte malerarbejde.

Forslag 9: Birgitte uddybede, hvor de hensatte midler kunne findes i regnskabet.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 10.

Bestyrelsen forslår Jesper Brøns, Dansk Revision som revisor for 2013.

Forslag 10 blev enstemmigt vedtaget.

Forslag 11.

Bestyrelsen forslår Administrator Teamet som administrator for 2013.

Forslag 11 blev enstemmigt vedtaget.

6.       Valg.

Følgende er på valg:

Kasper Andersen modtager genvalg (næstformand)

Maria Bugge Vestergaard modtager genvalg (sekretær)

Begge bestyrelsesmedlemmer valgtes enstemmigt med applaus.

Klaus Hasselby modtager genvalg (suppleant)

Leif Andresen modtager genvalg (suppleant)

Jens Hasemann modtager genvalg (suppleant)

Alle tre suppleanter valgtes enstemmigt med applaus.

7.       Eventuelt

Der drøftedes diverse emner under eventuelt.

Hunde/katte-problematikken diskuteredes. Det er ifølge husordenen ikke tilladt at lade hunde løbe løs i gårdrummet. Det er ulækkert, når der ligger ekskrementer og lugter af tis – især om sommeren kan det blive et problem. Ydermere skal børnenes legetøj ryddes op hver dag. Konklusionen var, at vi skal alle være her, og alle derfor skal henledes til at overholde husordenen!

Formanden takkede for god ro og orden.

Mødet hævedes kl. 20.24

[Underskrevet af dirigent og bestyrelsen]