Privatlivsbeskyttelsespolitik for
A/B Magasingården
Dataansvarlighed
Vi tager din
persondatabeskyttelse alvorligt
A/B
Magasingården behandler persondata og har derfor vedtaget denne privatlivsbeskyttelsespolitik,
der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
A/B
Magasingården er dataansvarlig, men får hjælp til opfyldelse af de
persondataretlige forpligtelser af administrator Administrator Teamet.
A/B
Magasingården
CVR-nr.
27806554
Østre
Kvartergade 19 – 25
2650
Hvidovre
Har du
spørgsmål, kan du altid kontakte administrator Telefon: 7023 3430; E-mail: info@admteamet.dk.
Behandling af
persondata
Vi anvender denne type data om
dig
Vi
anvender data om dig i forbindelse med, at du er medlem af A/B eller bor til
leje i A/B. Det er blandt andet persondata, som vi i henhold til lovgivningen
skal behandle, men også persondata, som er nødvendige i forhold til vedtægtsmæssige
aftaleforhold med dig, samt i vores kontakt med dig.
De data,
vi anvender, omfatter:
·
Almindelige
persondata, eksempelvis dit navn, din adresse, dit telefonnummer (fastnet
og/eller mobil) og din kontakt-e-mailadresse
·
CPR-nummer
·
Andre
almindelige oplysninger, herunder tv-billeder i forbindelse med overvågning.
Som
udgangspunkt behandler vi ikke følsomme persondata om dig, medmindre vores aftale
inkluderer et behov for dette. Det kan være helbredsoplysninger i forbindelse
med særlige tilretninger af din lejlighed, oplysninger i forbindelse med
modtagelse af tilskud via serviceloven eller anden sociallovgivning eller
oplysninger om opsætning af nøgleboks til brug for hjemmeplejen.
Vi kan
også behandle persondata om dig i forbindelse med en klagesag, en sag om
overtrædelse af husregler og lignende. Du vil i så fald blive orienteret herom.
Opsætning
af tv-overvågning vil ske i overensstemmelse med reglerne i
tv-overvågningsloven. Det betyder blandt andet, at der vil blive skiltet med
områder, hvor der er tv-overvågning, at optagelser kun opbevares i henhold til
lovgivningen, og at optagelserne i øvrigt vil ske på en sådan måde, at private
områder, eksempelvis ind ad dør eller vindue i din lejlighed, ikke filmes.
Vi indsamler og opbevarer dine
persondata til bestemte formål
Vi
indsamler og opbevarer dine data i forbindelse med bestemte formål eller andre
lovlige forretningsmæssige formål.
Det sker
til brug for:
·
Administration
af A/B, herunder men ikke begrænset til
o
Kommunikation
med dig, herunder digital kommunikation
o
Digital
underskrift af dokumenter
o
Udarbejdelse
af årsrapporter, generalforsamlingsreferater m.v.
o
Opkrævning
af boligafgift, leje eller andre udgifter, der udspringer af dit medlemskab af
A/B
o
Udarbejdelse
af forbrugsregnskaber
o
Evt.
særaftaler eller tilladelser om fx husdyrhold, vedligeholdelsespligt,
forbedringer eller fremleje
o
Evt.
klager fra dig eller klager om dig modtaget fra en anden
o
Andelsoverdragelse
o
Administration
af lejere i A/B, herunder men ikke begrænset til
o
Kommunikation
med dig, herunder digital kommunikation
§
Opkrævning
af leje eller andre udgifter, der udspringer af din lejekontrakt
§
Udarbejdelse
af forbrugsregnskaber
§
Evt.
særaftaler eller tilladelser om fx husdyrhold, vedligeholdelsespligt,
forbedringer eller fremleje
§
Evt.
klager fra dig eller klager om dig modtaget fra en anden
·
Fastlæggelse
af retskrav eller til imødegåelse af et retskrav, fx hvis der er en tvist om vedligeholdelsesmangler,
manglende betaling af boligafgift eller manglende overholdelse af god skik og
orden i ejendommen
·
Opfyldelse
af lovkrav, fx ved indsamling af oplysninger som følge af hvidvaskloven
Vi behandler kun relevante
persondata
Vi
behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de
formål, der er defineret ovenfor. Formålet er afgørende for, hvilken type data
om dig, der er relevante for os. Det samme gælder omfanget af de persondata, vi
bruger. Vi bruger fx ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete
formål.
Vi behandler kun nødvendige
persondata
Vi
indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i
forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt
ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for
vores drift af A/B. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler er
nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
Vi kontrollerer og opdaterer dine
persondata
Vi
kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er urigtige eller
vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine persondata løbende, hvilket
sker ved kontakt med dig.
Da vores
service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig
oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan kontakte administrator på
kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du har ændringer til de oplysninger vi har
om dig.
For at
sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt
procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.
Vi sletter dine persondata, når
de ikke længere er nødvendige
Vi
sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det
formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine
data.
Vi har
defineret sletterutiner og kontrol til sikring heraf.
Vi indhenter kun persondata, som
vi har lov til
Vi har
som udgangspunkt brug for dine persondata for at kunne administrere A/B,
hvilket er et lovligt formål. Hvis vi ikke har et lovligt grundlag for at
indhente dine persondata, indhenter vi dit samtykke, inden vi behandler dine
persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor. Vi oplyser dig om et sådant
grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata – også
uden dit samtykke.
Har vi
brug for dit samtykke, er dit samtykke frivilligt, og du kan til enhver tid
trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne
ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Vi videregiver ikke dine
persondata uden vi har lov til det
Vi videregiver
dine persondata til samarbejdspartnere og aktører, hvis vi har en lovlig
hjemmel til det. Det kan være fordi vi er retligt forpligtet til at videregive
dine persondata, fx som led i indberetning af nøgleoplysningstal til en
myndighed, eller hvis vi har en berettiget interesse, og denne interesse ikke
overstiger hensynet til dig. Det kan bl.a. være når vi udarbejder
forbrugsregnskaber. Det kan også være, hvis der behandles tvister ved
boligretten fx om vedligeholdelsespligt, erstatning for skade eller lignende.
Vi
videregiver ikke persondata til brug for markedsføring.
Vi
videregiver ikke dine persondata med aktører uden for EU/EØS, og vi deler ikke
dine persondata med aktører i lande uden for EU/EØS.
Sikkerhed
Vi beskytter dine persondata og
har interne regler om informationssikkerhed
Vi har
vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og
foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå
tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at
uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Vi har
fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores
bestyrelsesmedlemmer eller medarbejdere, der behandler følsomme persondata og
data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og forbrug. Vi
kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå
datatab tager vi løbende back up af vores datasæt.
I
tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for
diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig
ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Brug af cookies
Cookies, formål og relevans
Vi
placerer kun nødvendige cookies, der sikrer den funktionalitet på vores
hjemmeside, som du beder om, og som er undtaget for krav om samtykke.
Nødvendige
cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan anvendes uden dit
samtykke.
Du kan
få flere oplysninger på vores hjemmeside om brug af cookies, og om hvordan du
kan slette eller afvise dem.
Dine rettigheder
Du har ret til at få adgang til
dine persondata
Du har til
en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de
stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi
opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi
videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du
anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan
dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse.
Du kan
gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til vores administrator ved
at bruge kontaktoplysningerne øverst i vores privatlivspolitik.
Du har ret til at få unøjagtige
persondata rettet eller slettet
Hvis du
mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at
få dem rettet. Du skal henvende dig til vores administrator og oplyse, hvori
unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle
tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata, fx hvis
dataene ikke længere er korrekte.
Hvis du
mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi
indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os,
hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen
eller andre retlige forpligtelser.
Når du
henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata,
undersøger vi, om din anmodning er berettiget, og gennemfører i så fald
ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse
mod vores behandling af dine persondata
Du har
ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan
bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din
indsigelse er berettiget, sørger vi for at stoppe behandlingen af dine
persondata.
Du har ret til at flytte dine
data (Dataportabilitet)
Du har
ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem,
vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Du kan
også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata
til en anden tjenesteudbyder, hvis du får brug for det.
Hvis du
ønsker at bruge din ret til at flytte dine data (dataportabilitet), vil du
modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.
Vores sagsgang ved henvendelser
Hvis du
ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre
indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver
dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi
har modtaget din henvendelse.
------
Henvendelse
vedr. Privatlivsbeskyttelsespolitik for
A/B Magasingården specifikt vedr. emner nævnt under punktet Vi indsamler og opbevarer dine persondata
til bestemte formål til administrator (se ovenfor). Generelt og for andre
spørgsmål: henvendelse til bestyrelsen ved formanden (se under bestyrelse på http://mg-ab.dk/).