Bestyrelsens
forslag til generalforsamling i
A/B
Magasingården tirsdag 25.4.2023 kl. 19.30
1. Bestyrelsens forslag til datoer for havedage 2023/2024 samt generalforsamling 2024
Bestyrelsen foreslår følgende dage:
Havedage:
·
Lørdag d. 17.
juni 2023
· Søndag d. 1. oktober 2023
· Søndag 21. april 2024
Generalforsamling: tirsdag 23. april 2024
Bestyrelsen bemyndiges til at flytte havedage eller lade disse erstatte af anden type pligtarbejde.
Bestyrelsen bemyndiges til at flytte Generalforsamling 2024, men skal så vidt muligt varsle dette med mindst 3 måneder.
2. Bestyrelsens forslag til gentagelse af sædvanlige generalforsamlingsbeslutninger
A: For navneskilte ved dør og på postkasse betaler
andelshaver ved overdragelse og evt. senere ændringer et ekspeditionsgebyr på
150 kr. Andelshaver foretager selv montering.
A:
Den i 2009 på en generalforsamling vedtagne beslutning om, at alle nye
andelshavere skal indbetale et depositum på 2 måneders boligafgift bekræftes.
B:
Den i 2020 på en generalforsamling vedtagne beslutning om, at gebyr til
foreningen ved salg udgør 0,86% af salgsprisen bekræftes.
3.
Ændringer
til punkt 9.5 i vedtægterne
Begrundelse
Medlemmerne
i andelsboligforeningen AB Magasingården er i fællesskab forpligtet til at foretage
lettere anden vedligeholdelse, herunder af bygninger, fælles anlæg samt fælles
udenomsareal. Dette vedligeholdelsesarbejde foretages fortrinsvis på de 3
planlagte pligtarbejdsdage.
Ideen
med pligtarbejde er ud over det sociale element i foreningen, også at spare på
udgifter der ellers skulle betales af alle andelshavere via huslejen.
Historisk
set er deltagelsen på pligtarbejdsdagene fornuftig, men det må samtidigt
konstateres at deltagelsen er faldende og at det er de samme andelshavere der
aldrig deltager eller kun ønsker at deltager på den ene pligtarbejdes dag,
hvilket betyder at andre andelshavere må udføre jobbet for dem eller foreningen
må betale for udførsel.
Det
vurderes stadigt at det er nødvendigt med de 3 årlige pligtarbejdes dage. Den
nuværende betaling for manglende deltagelse dækker i dag kun for 1 dags
pligtarbejde. Med dette forslag ønskes det at det nu kommer til at afspejle den
manglende indsats.
Der
vil i forslaget stadigt være muligt at melde afbud til 1 ud af de 3
pligtarbejdsdage uden betaling. Det vil ligeledes være muligt at kompensere for
manglende deltagelse på en pligtarbejdsdag ved at udføre andet bestyrelses
godkendt pligtarbejde.
Forslaget
håndterer ligeledes problemstillingen ved salg/overdragelse hvor både sælger og
køber mener at det var den anden der skulle have udført pligtarbejdet.
Nuværende
formulering
(9.5)
Andelsboligforeningen er forpligtet til at foretage al anden vedligeholdelse,
herunder af bygninger, fælles anlæg samt fælles udenomsareal. Vedligeholdelsen
skal udføres i overensstemmelse med vedligeholdelsesplanen. På den årlige
Generalforsamling planlægges 3 pligtarbejdsdage for lettere vedligeholdelse,
Andelshaveren er forpligtet til at deltage mindst 1 af disse. I modsatfald
opkræves andelshaveren for 3 timers arbejde jævnfør Andelsboligforeningernes
Fællesrepræsentations timesats for værdi af eget arbejde.
Ændringsforslag
(9.5)
Andelsboligforeningen er forpligtet til at foretage al anden vedligeholdelse,
herunder af bygninger, fælles anlæg samt fælles udenomsareal. Vedligeholdelsen
skal udføres i overensstemmelse med vedligeholdelsesplanen.
På
den årlige Generalforsamling planlægges 3 pligtarbejdsdage for lettere
vedligeholdelse, Andelshaveren er forpligtet til at deltage mindst 2 af disse.
I modsat fald opkræves andelshaveren for 3 timers arbejde pr. manglende
pligtarbejdsdag jævnfør Andelsboligforeningernes Fællesrepræsentations timesats
for værdi af eget arbejde.
Ved
salg/overdragelse vil sælger henh. køber blive opkrævet for alle manglende
pligtarbejdsdage i den periode andelsboligen ejes.
Bestyrelsesarbejde
i AB Magasingården, aktiv deltagelse i bestyrelses nedsatte udvalg, samt
udførsel af andet bestyrelses godkendt pligtarbejde kan kompensere for
manglende deltagelse på pligtarbejdsdage. Mulig kompensation afgøres af
bestyrelsen.
4.
Ændringer
til punkt 33.2 i vedtægterne
Begrundelse
Da
vi sidste år fik ændrede vedtægterne for at overgå til digitale dokumenter til
generalforsamling mv., var der en paragraf som smuttede.
Nuværende
(33.2)
Den reviderede, underskrevne årsrapport samt forslag til drifts- og
likviditetsbudget udsendes med post eller omdeling til andelshaverne senest 14
dage før ordinær generalforsamling.
Ændringsforslag
(33.2)
Den reviderede, underskrevne årsrapport samt forslag til drifts- og
likviditetsbudget fremsendes digitalt (jævnfør (24.1) til andelshaverne senest
14 dage før ordinær generalforsamling.
--------
Lagt på hjemmesiden 3.4.2023